Wednesday, January 20, 2010

με κύκλωνε ο φόβος μ' όλους τους κυκλώπειους ίσκιους του...


Φόβος…
Λέξη σκοτεινή…
Συναίσθημα δυνατό, που προκαλεί
έντονες δράσεις και αντιδράσεις…

Με κυριεύει κάποιες στιγμές…
Μπορεί να προέλθει από διάφορες πηγές…
Αρκετές φορές οδηγεί την αδρεναλίνη μου στα ύψη…

Ο,τι φοβάμαι, το κυνηγάω…




Σεισμός…
Και η σκέψη του μόνο, μου προκαλεί
απίστευτο φόβο…
Τον συνδέω με πλήρη καταστροφή,
με απόλυτη αδυναμία αντίδρασης,
με φοβερό σκοτάδι,
με δυνατό θόρυβο και ανυπόφορη σιωπή,
με απομόνωση,
με τόνους φορτίο στο στήθος…

Γι’ αυτό και τον κυνηγάω…

Εχω κάνει πολλές αυτοψίες σε σεισμόπληκτα
κτίσματα, έχω σκαρφαλώσει σε στέγες,
έχω κατέβει σε βαθιά υπόγεια,
έχω ανέβει σκάλες με έντονες ρωγμές για
να φτάσω σε ταράτσες, έχω ανέβει σε καρέκλες,
τραπέζια, το ένα πάνω στο άλλο για να ελέγξω
πλάκες, έχουν «σκάσει» φέροντες τοίχοι δίπλα μου
κι έχω γλυτώσει στο παρα πέντε…

Κάθε φορά που ακούω για κάποιο μεγάλο σεισμό,
συγκλονίζομαι…




Ο σεισμός της 12ης Ιανουαρίου στην Αιτή ήταν πέρα
από κάθε εφιάλτη…
7,3 Ρίχτερ εκδηλώθηκαν σε βάθος μόλις 10 χιλιομέτρων
και σε απόσταση 25 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα
Πορτ-ο-Πρενς.

Όπως ανακοίνωσε η αμερικανική Γεωλογική Υπηρεσία
(USGS), το σημείο που χτύπησε ο Εγκέλαδος
βρίσκεται στο όριο ανάμεσα στην τεκτονική πλάκα της
Καραϊβικής και την πλάκα της Βορείου Αμερικής.
Εκεί οι δύο πλάκες ολισθαίνουν πλάγια στον άξονα
ανατολής -δύσης, με πολύ μικρή όμως ταχύτητα.

Τα κτίρια της Αϊτής, της φτωχότερης χώρας του
δυτικού ημισφαιρίου, αποδείχθηκαν τελικά
ακατάλληλα. Ελάχιστα κτίρια στη χώρα ήταν
κατασκευασμένα από οπλισμένο σκυρόδεμα. Πολλοί
γεωλόγοι επισήμαναν ότι το ρήγμα της Αϊτής έχει
χαρακτηριστικά που προμηνύουν νέους ισχυρούς
σεισμούς στην περιοχή τα επόμενα χρόνια.

Και μέσα σε όλο αυτό τον τρόμο, ο Pat Robertson στις
ΗΠΑ να δηλώνει ότι η καταστροφή της Αιτής ήταν
θέλημα Θεού, επειδή δήθεν κάποτε οι Αιτινοί πούλησαν
την ψυχή τους στο διάβολο για να απελευθερωθούν από
το γαλλικό ζυγό…
Φοβερή αλλοτρίωση και αρρώστια
του ανθρώπινου νου…




Για την ιστορία, οι Αιτινοί για μας τους Έλληνες είναι
σημαντικοί, όχι μόνο γιατί ήταν η πρώτη χώρα που
αναγνώρισε την Επανάσταση του 1821, αλλά και γιατί
ήταν η πρώτη που έστειλε ανθρωπιστική βοήθεια.

Ο τότε πρόεδρος της Ζαν Πιέρ Μπογιέ έστειλε στον
Αδαμάντιο Κοραή στο Παρίσι, 25 τόνους καφέ, για να
εκποιηθεί και με τα χρήματα να αγοράσουν οι Έλληνες
επαναστάτες όπλα.

Όποιος μπορεί να συνδράμει σε ανθρωπιστικήβοήθεια,
ας το κάνει, με όποιο τρόπο σκεφτεί.

No comments: